Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, yılın ikinci çeyreğine ait finansal sonuçları paylaşan Turkcell, güçlü sonuçlar elde ederek, taşınabilir ve sabit hizmetlerde büyümeye devam etti.
Turkcell, 30’uncu yıl kutlamaları çerçevesinde hayata geçirdiği kampanyalarla taşınabilir abone kayıp oranını yüzde 1,5 ile son altı yılın en düşük düzeyine çekti. Sabit geniş bant tarafında ise fiber abonelerde 42 bin net artış sağlanarak, toplam fiber abone sayısı 2,4 milyona ulaştı.
Yılın ikinci çeyrek devrinde net abone sayısını 346 bin artıran şirketin Türkiye’deki toplam abone sayısı 43,2 milyona ulaştı. Makroekonomik faktörler göz önünde bulundurulduğunda dirençli bir performans sergileyen Turkcell’in küme gelirleri yılın 2. çeyreğinde 34,9 milyar lira olurken, 14,9 milyar TL FAVÖK ile yüzde 42,6 FAVÖK marjı elde edildi.
Net kar ise düşük kur farkı sarfiyatları ve faal risk idaresinin katkısıyla 2,9 milyar lira düzeyinde gerçekleşti.
Paycell ve Financell markalarıyla sunduğu techfin alanındaki faaliyetleri de Turkcell’in ikinci çeyrekteki finansal sonuçlarına güçlü katkı sağladı. Financell’in gelirleri yıllık bazda yüzde 33,9 artışla 947 milyon liraya ulaşırken, Paycell’in inançlı ödeme tahlilleri yıllık bazda yüzde 15,8 büyüdü.
“Sonra Öde” hizmetinin süreç hacmi yüzde 34 artarak 2,6 milyar lira olurken hizmete sunulduğundan bu yana yüksek talep gören POS tahlilleri, süreç hacmindeki yüzde 86 artışla eser portföyündeki yerini güçlendirmeye devam etti.
Yılın ikinci çeyreğinde yılın 346 bin net taşınabilir abone
Açıklamada görüşlerine yer verilen Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç, güçlü operasyonel performanslarını yılın ikinci çeyreğine de taşıdıklarını belirtti.
Müşteri odaklı aksiyonları ve sundukları yenilikçi hizmetlerle yılın ikinci çeyreğinde 346 bin net taşınabilir abone kazandıklarını kaydeden Koç, “Faturalı abone bazımız bu çeyrekte net 477 bin artış gösterirken, son 1 yılda kazandığımız faturalı abone sayısı 1,8 milyon düzeyinde gerçekleşti.” açıklamasında bulundu.
Koç, şirketin operasyonel başarısına dikkati çekerek, “Telekom alanında liderlik ana odağımızın yanı sıra, data merkezi işletmeciliği, yenilenebilir güç, yapay zeka ve siber güvenlik alanlarına da büyük ehemmiyet verdik. Uçtan uca teknoloji sağlayıcısı pozisyonumuzu büyütme amacımızla, teknolojinin ilerlemeyi tetiklediği bir geleceği inşa etmeye devam ediyoruz. Techfin alanındaki faaliyetlerimiz ile sunduğumuz yenilikçi hizmetler hem ferdî hem de kurumsal müşterilerimizin hayatlarına paha katıyor.” sözlerini kullandı.
Ukrayna’daki iştiraklerinin satışına ait bilgi veren Koç, 2023 sonunda duyurdukları satış sürecini 9 Eylül’de tamamladıklarını ve bu kapsamda Türkiye’ye birinci etapta 524,3 milyon dolar döviz girişi sağladıklarını bildirdi.
Koç, “Ukrayna’da 2022’den bu yana daha da şiddetlenen savaş şartları da göz önüne alındığında, Turkcell olarak bu süreci muvaffakiyetle tamamlamış olmaktan ötürü memnuniyet duyuyoruz. Amacımız, ülkemizin dijital dönüşümüne katkı sağlayacak yeni yatırımlara odaklanmak.” değerlendirmesinde bulundu.
Müşterilerin gereksinimlerini doğrultusunda, yenilikçi ve kapsamlı tahliller sunmaya devam ettiklerinin altını çizen Koç, “Şirketimizin 30. yılına güçlü adımlarla devam etmenin gururuyla, ‘Her şey Turkcell’le çalışıyor, Turkcell herkesle çalışıyor’ diyoruz. Üstün taşınabilir ve sabit altyapımızın yanı sıra insanlardan objelere, teknoloji ekosisteminden toplumsal sorumluluğa uzanan pek çok yatırımımızla ülkemize paha katmaya devam ediyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.